Jednostki notyfikowane muszą regularnie informować krajowe władze notyfikujące o swoich działaniach (np. o sposobie prowadzenia ocen zgodności, dostępności środków, podwykonawstwie, konfliktach interesów). Muszą być też gotowe do udzielenia swym władzom notyfikującym wszystkich informacji dotyczących właściwej realizacji warunków notyfikacji na ich żądanie lub na prośbę Komisji.
Jednostki notyfikowane mają obowiązek powiadamiania innych jednostek notyfikowanych oraz krajowych władz nadzorujących o wszystkich certyfikatach, które zostały cofnięte lub zawieszone, a także, na żądanie, o certyfikatach wydanych i o odmowach wydania certyfikatu. Mają także służyć władzom nadzorującym i - według niektórych dyrektyw - kompetentnym władzom innych państw członkowskich informacjami dla celów nadzoru rynku. Co więcej, jednostki notyfikowane powinny dostarczyć na żądanie właściwych służb Komisji, odpowiedzialnych za zastosowanie klauzuli bezpieczeństwa, potrzebnych informacji związanych z wyrobem lub oceną zgodności.
Jednostki notyfikowane są i powinny pozostać stroną trzecią, niezależną od swych klientów oraz innych zainteresowanych stron. Status prawny jednostek ubiegających się o notyfikację, niezależnie od tego czy są one prywatne, czy też państwowe, nie jest istotny tak długo, jak długo zagwarantowana jest ich niezależność i bezstronność, a jednostki te można zidentyfikować jako osobne podmioty prawne, posiadające osobowość prawną i obowiązki.
W celu zagwarantowania bezstronności jednostka notyfikowana i jej personel powinni być wolni od nacisków i zależności finansowych, handlowych bądź jakichkolwiek innych, które mogłyby wpłynąć na wydawane oceny.
Jednostki notyfikowane nie powinny wykonywać i świadczyć żadnych dodatkowych usług, chyba że posiadają one wartość dodaną do wyrobu. Muszą one jednak zagwarantować, że ich pozostała działalność poza obszarem dotyczącym dyrektyw Nowego Podejścia nie wpływa na poufność, obiektywizm oraz bezstronność.
« Zwiń